Děkujeme za pochopení.
R84a44d90k80a 82K15i16e86l65b28e87r71g89e29r73o75v37á
dost na tom je...a to učím. Má to svá nezpochybnitelná plus a pak samozřejmě otázky...rodiče a jejich inteligence tohle zmáknout a připravit i semtam model, že bohužel vyjít bude muset ono maličko skleníkové dítě plné svobody semtam s každým. Jinak se stát může, že bude mít víc problémů v životě, než byste chtěla. Celkově ale - nechť přijde konečně systém moudřejšího nastavení škol. Bez honění naprosto nevypovídajících známek, které se skutečně stávají metou místo mety opravdu vědět a objevovat, co se za věděním skrývá.
J68i57ř94í 57P16l45í84v65a
Koronavirus ukázal, že základní školy jsou důležité proto, aby někdo děti hlídal a rodiče mohli pracovat. Skoro se mi zdá, že to je jejich nejdůležitější funkce.
Je to hlídání pro rodiče zadarmo.
Pro rodiče je také důležité, aby děti získaly ten "papír". Když to děti pochopí, jakože to pochopí velmi brzy, učení je víceméně přestane bavit a jde jim o to hlavně tím martýriem, kterým je škola, prolézt ke spokojenosti rodičů.
P61a28v42l60a 50K13o68l47á63ř47o22v66á
Nechodit do školy může jen to dítě, které má možnost kvalitně se vzdělávat jiným způsobem (doma, v malé komunitní skupině apod.) Škola v zásadě není zlo, naučí děti (kromě toho, co jste zde vyjmenovala) i mnoho pro život důležitých věcí.
"Unschooling" opravdu není řešení jak dítě vychovávat pro samostatný život ve společnosti. Jsou dobré školy, horší školy a špatné školy. Zkusme ty druhé dvě zlepšovat, ale netvrďme, že domácí výuka je nahradí, protože to není pravda.
M84a29r33t58i12n67a 74M79o86u48d90r59á
Nojo, ale takhle to vidíte Vy, vlastníma očima. Jenže dítě to může vidět úplně jinak....
F43r77a45n76t24i42š78e97k 15K24š31í85r
Pro dítě je lepší, když si svou cestu najde samo. Co je důležité, pro jeho život se pak naučí s radostí a chutí.
Z72b36y25š25e29k 33H35l81i61n18k51a
Tak bych řekl, že přibližně polovinu toho, co se vaše děti nenaučí, budou pak v dospělém životě dost postrádat. A patrně nebudou řadu věcí ani chápat.
Jako příklad rozporuji myšlenku s potřebou papíru na nějakou znalost, tedy i o možností získání práce. Představte si, že si usmyslíte, že se stanete chirurgem. Zde jde doslova o životy lidí. Tedy, než vás kdokoliv pustí k řezání do lidí, budete muset osvědčit, že práci zvládáte tak, abyste pokud možno nikoho nezabila svou neznalostí. K tomu vede proces, kterému se říká výuka a své schopnosti a dovednosti pak skládáte nějakým testem. Během té výuky se musíte naučit i věci, které vás nemusí bavit, ale potřebujete je k tomu, abyste pacienta nezabila.
Po úspěšně složené zkoušce dostanete ten "papír", který potvrzuje, že jste před tou a tou zkušební komisí obstála, tedy že můžete řezat do lidí. S tím papírem se pak můžete ucházet o práci kdekoliv, kde ten papír (vlastně dobrozdání té komise, za kterou se zaručuje nějaká škola) uznávají. Bez něj byste musela pracovat tam, kde byste se vyučila a to do doby, než by se vám podařilo získat takový věhlas, že by vás vzali na řezání lidí i jinde - bez jejich interního přezkoušení. Takové interní přezkušování je drahé, takže papír od uznávané komise je ekonomičtější opatření.
P45a54v47e69l 15D78v22o37ř82á27k
Můj bratranec, když uprchl z vlasti, pracoval ve Francii u firmy Hameg. Vedoucího výstupní kontroly tam dělala Vietnamec, kterého námořníci vytáhli z moře. Neměl jediný papír. Pan šéf si ho přezkoušel, zjistil, že umí a bylo.
Že to bez papíru jde, jsem si vyzkoušel i já, neb mi jej bolševik odmítl dát. Bylo to samozřejmě obtížnější, než u těch, co jej měli. Ale nakonec - stejně jsem uspěl.
Na druhou stranu tu mají papír lidé, které pustit k čemukoliv znamená katastrofu.
Z71d66e91n32ě31k 68Ž24í61k70o97v47e84c75k52ý
Jenom jestli taková výuka nepůsobí podobně jako pohádky.
Cimrman píše: "Jak vlastně připravujeme naše děti na život? Čteme jim před spaním příběhy, v nichž nejmladší a odstrkovaný princ dostane nejkrásnější princeznu, hloupý Honza přelstí všechny chytráky a Smolíčka Pacholíčka zachrání na poslední chvíli jelen. Když však děti vyrostou, vykročí do života, v němž odstrkovaný nakonec stejně ostrouhá, naivní sedne na lep chytrákovi a zatímco si na člověku smlsne kdejaká havěť, jeleni se klidně pasou. Taková literatura," uzavírá Cimrman, "je pro děti nebezpečnější než alkohol či zápalky."
F19r96a34n35t96i52š77e86k 41K37š98í45r
Nepůsobí.
M18a58r89i18e 52J57a37n10d14o22v47á
Tak jen aby vaše děti nedopadly jako děti ve filmu "Jedna ruka netleská"
P.S. skvělý film
V86l59a78d93i20m54í25r 98K27r84o92u45p69a
To trojmístné jméno mě mělo varovat... Nevarovalo a já to bohužel četl... Moje blbost.
P48a54v44e36l 85D61v34o88ř88á94k
Však jste také typický produkt kolektivní výuky.
N66a10ď11a 32D62u18b95c59o76v54á
Aha, co se vaše děti nenaučí...
Být v kolektivu dětí kde se děti učí být solidární s druhými i čelit agresivním dětem, soutěživost, poznávat nespravedlnost i obdiv... atd.
Můj názor,
Vaše děti přijdou ze skleníku na mráz
P54a29v19e40l 15D25v16o87ř87á55k
A není lepší, že se naučí nebýt stádem oveček?
Soutěživost? Není důležité zvítězit, ale zúčastnit se.
Obdiv ke komu? K vylhanému VIPovi?
S nespravedlností se děti setkají ve škole a odnaučí se jí tam čelit.
Solidaritu zejména projevují ti, co si školní kolektivy ještě vylepšovali kolektivním pionýrem. Pořád tu straší!
Slovo kolektiv ztratilo kvůli minulému režimu původní význam. Navíc, kolektiv je skupina lidí, které někdo nějak sehnal dohromady.
Chcete-li něco rozumného dělat, potřebujete tým. Tým je skupina lidí, kteří mají podobný názor na věc, která je jejich pracovním cílem.
Většina(?) významných osobností měla domácí učitele, zejméne v době před zavedením povinné školní docházky.
- Počet článků 49
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1674x