Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K40a53r12e36l 34B84e69d44ř81i81c43h 7503603553441

Možná je to jen můj dojem, ale často mě připadá, že podobné chvalozpěvy na nějaký alternativní zůsob života jsou určeny hlavně samy sobě. To se netýká jen domácího a různého jiného alternativního vzdělávání, ale i veganů, vitariánů, apod. Jako by tito lidé potřebovali neustále utvrzovat sami sebe, jaké je to úžasné.

Ve svém životě jsem se navíc nesetkal s člověkem, který by byl úspěšný ve svém oboru a přitom prošel podobným vzděláním. A to napříč světem.

Já pracuji již léta u jedné velké nadnárodní společnosti, která patří mezi vyhledávané zaměstnavatele. Často zájemce o práci slyším o kreativitě, tvořivosti atd. Ale, houby! Kreativních a tvořivých může být tak 1% lidí. Ostatní jsou součástí procesu, který je nastaven stejně v Praze, Varšavě, Frankfurtu či Madridu. Začíná to i takovou maličkostí, jako že máte v PC nastavený Word se zablokovanými funkcemi, abyste si nemohli svévolně změnit font a jeho velikost.

Pak dívka, u které všichni podporovali tvořivost, kreativitu a která má dvě VŠ těžko definovatelného zaměření, nastoupí na místo asistentky.

0/0
7.6.2017 22:00
Foto

J44a87n70a 82M85a35j56o20v34á 4895822436553

Kreativitu v sobě člověk buď má nebo nemá a ta potřeba hravé tvořivost se vyvíjí v útloučkém věku. Kreativců je prostě málo a neprobudí to v nich žádná "neškola".

0/0
7.6.2017 22:48
Foto

Z44d23e27ň46k68a 11S32t47a56ň96k15o30v16á 3597711315434

"Já nikoho takového neznám, takže nikdo takový neexistuje." :-) A ano, máte pravdu, je to úžasné. Je to úžasné pro toho, kdo chce touto cestou jít. Existuje mnoho lidí, kteří by rádi, ale z různých důvodů se bojí, nedůvěřují sobě nebo svému dítěti. Hlavně pro ně píšu už pět let podobné články.

0/0
10.6.2017 14:35
Foto

J60a47n39a 16M91a27j67o94v71á 4555822436763

Kde máte tatínka?

0/0
7.6.2017 21:40

J46a51n 50Š24l98a67j63s 3955817589321

Nemáte obavy, že nástup na střední školu, případně vysokou, bude pro Vaši dceru šok? Pokud vím, je homeschooling možný na 1. a 2. stupni ZŠ.

0/0
7.6.2017 19:27
Foto

V95á86c90l64a62v 79C74h83u87c89h38m44a 6135481528946

Jako, že by autorka měla hodit děti do bahna státního vzdělávání rovnou? Ať si zvykaj?

+1/0
7.6.2017 20:46
Foto

Z58d50e95ň54k48a 13S79t59a63ň78k90o60v13á 3667461775874

Nemám :-) Znám mnoho už dospělých domškoláků a důvěřuji své dceři :-)

0/0
10.6.2017 14:33

P16a19v15e36l 12K42u91c80h97t55a 4856171167464

Individuálně to může fungovat, ale masově nikoliv.

0/0
4.6.2017 20:16
Foto

V74á55c72l14a54v 84C14h83u92c17h40m11a 6825871248796

Souhlasím. Jsou lidi, které svoboda děsí. Mají rádi, když někdo za ně rozhodne jak mají žít. Problém akorát je, že takto vychováváme otroky i z dětí, které ve své přirozenosti ještě touží po svobodě.

+2/0
4.6.2017 20:21
Foto

J30a52n60a 55M95a39j47o67v56á 4185142736503

tuhle souvislost tam nevidím. To, že pošlu děti do školy vůbec neznamená, že mám nějakou obavu ze svobody.

0/0
7.6.2017 21:41
Foto

V57á92c51l56a42v 26C14h40u61c91h91m83a 6325261968946

Netvrdím, že každý kdo pošle dítě do státní školy, se bojí svobody rozhodování.

Ale představte si, že by bylo vypsáno referendum o zrušení povinné školní docházky a součástí dotazu by bylo zda chceme svobodně rozhodovat o vzdělání či nevzdělání svých dětí. Myslím si, že poměrně velká část lidí by se toho rozhodování a odpovědnosti zalekla.

Je tomu tak nejen ve školství, ale taky zdravotnictví, dotýká se toho schvalování trestního i přestupkového zákona, při schvalování pamlskové vyhlášky to sám ministr řekl při obhajobě tohoto nesmyslu, že nezvládá výchovu a svou odpovědnost za své děti a tak potřebuje zákon. Při diskusi nad každým represivním zákonem se najdou obhájci, kteří vám budou tvrdit, že je dobře, že stát nad nimi takto drží bič. protože oni by se chovali jako hovada.

0/0
8.6.2017 13:37

J10a59k13u65b 27K34n42e56c60h49t45o18v14s57k46ý 3790396421442

Domácí vzdělávání je diskriminačně nastaveno, neboť mnoha rodičů toto přímo zákonem zakazuje.

0/0
4.6.2017 19:38

F24r88a54n50t70i19š49e68k 60P67e71t72r22í49k 6725561584101

Skvělé !

R^

+1/0
4.6.2017 18:37
Foto

V17á32c33l59a94v 95C91h79u94c35h14m54a 6225531898816

Mít takovou možnost v době, kdy naše děti "musely" do školy, tak vůbec neváhám. R^

+2/0
4.6.2017 18:36

J82a16k55u18b 41K55n77e65c81h87t88o75v32s67k41ý 3110876781312

Mnozí to mají zákonem zakázané vzděloávat děti doma.

0/0
4.6.2017 19:39

A20d20a63m 92M57i58k89u23l23á63š15e55k 2274827400665

Karma, naprosto souhlasím, navíc, veřejné školství se čím dál víc politizuje, multikulturalizuje a neomarxizuje..., takže domácímu vzdělávání bez státem a neziskovkami organizovaného vymývání mozků fandím.

+2/−1
4.6.2017 18:30

J65a10r49o67s61l54a67v 77A16n17d25r57ý37s93e13k 6665424329789

Dobrý den paní Staňková, zajímavý článek, půjdeme možná také takovou cestou až naše malá bude mít školní věk. Máte naprostou pravdu, že je nejlepší pokud se děti stýkají s těmi co chtějí, ale nejvíc k zamyšlení by na tom byla následující námitka (neříkám, že bych ji sám vznesl, sympatizuji s vašim přístupem ke vzdělávání a trávení času dětí), ale mohla by zaznít: Tím, že je dítko zařazeno do školy, kde se zákonitě potkává i děti se kterými nechce, i zlými, se kterými si neporozumí (nevyselektovanými vaší pěti rodinnovou skupinou), se má možnost dříve potýkat s reálným prostředím života, takže případné střety ho nezaskočí až v dospělém věku, ale ve chvíli kdy jde jen třeba o hračku či místo na houpačce, nemělo by proto zkusit chodit i do té školy normální? Jinak se ale bojím, že vzhledem k tomu, že domácí učení, nejrůznější soukromé školky a podobné zařízení, fungují docela dobře, a dávají svobodu, že to spíš začne někomu nahoře vadit a budou se nejrůznějšími nesmyslnými předpisy omezovat až do stavu, kdy to provozovat bude sice teoreticky možné, ale prakticky nerealizovatelné. takhle už bylo udušeno spousta nadějných projektů, nejen ve školství, bohužel. Vám přeji ať se vám daří a karma za článek R^.

0/0
4.6.2017 16:40
Foto

Z70d28e23ň96k59a 51S42t63a11ň75k42o71v91á 3917111755104

Milý Jaroslave, děkuji za Váš komentář. Řeknu to zeširoka: mám (zatím) děti dvě: mladší dceři je 9 let, nikdy nechodila do školy. Staršímu synovi je 15 let a do školy chodil a chodí stále, protože v době, kdy jsem sama zjistila, že je možné domácí vzdělávání, už nechtěl ze školy pryč - měl tam už kamarády a zvykl si na školní prostředí. Teď k Vaší námitce: jsem hluboce přesvědčená o tom, že každý rok, ba i měsíc, kdy je dítě "doma", tím myslím bez chození do institucí typu školka/škola, je pro něj dobou, kdy má možnost přicházet na to, kdo je - jaká je osobnost, co mu vadí nebo nevadí (protože s - jak říkáte "zlými dětmi" se setkává i mimo školu - jediný rozdíl je, že ví, že s nimi nemusí trávit čas. Ve škole jinou možnost nemá, tudíž se podle mého názoru v něm vytváří pocit naučené bezmocnosti - popisovala jsem v jiném článku.). Nechci své dítě vystavovat záměrně tomu, aby nemělo možnost změnit něco, co mu vadí. Protože v dospělosti máme všichni možnost změnit cokoli, v čem nám není příjemně. Neexistuje vůbec nic, co bychom museli, skutečně ne. Existují pouze volby a jejich důsledky.

Jinak s druhou částí Vašeho komentáře (bohužel) souhlasím, přesně to se v současnosti děje, viz další články z mého blogu.

Ještě jednou díky a přeji, ať se daří i Vám!

0/0
4.6.2017 17:21

J47a20r69o65s52l85a85v 50A42n42d85r29ý60s47e23k 6935144699489

Děkuji paní Staňková za odpověď. Byl jsem spíš zvědavý, jak se s takovou námitkou vyrovnáte, než že bych ji sám vznášel. "Pocit naučené bezmocnosti" - to se mi hodně líbí, jak jste to trefně pojmenovala. A je pravda, že přesně toto je ve škole servírováno (a je otázkou jestli ty děti, které si tento pocit za vlastní nevezmou a vzdorují, se pak nestávají samy takovými "zlými" dětmi, protože by jinak v prostředí, ve kterém jsou nedobrovolně, nepřežily).

Vaše věta: neexistuje vůbec nic, co bychom museli... má univerzální platnost, platí nejen ve vztahu ke škole a vzdělávání, ale obecně v celém životě.

Vaše články si průběžně pročtu, tak se ještě možná setkáme při diskusi, zatím krásný den přeji.

0/0
4.6.2017 17:39
Foto

Z52d13e89ň26k29a 89S65t11a73ň45k32o64v35á 3287121295314

Ano, to si přesně myslím také - o těch "zlých" dětech. Díky za diskuzi, krásné dny!

0/0
4.6.2017 18:29
Foto

V61á23c27l41a36v 55C26h18u55c44h49m37a 6285761878326

Ono záleží na povaze dítěte. Moje dcera měla problémy s učiteli, protože nepřijímala jejich přístup "já to tak učím 30 let a proto mám pravdu". Ode mě se pomoci nedočkala, protože jsem dětem říkal, že s blbostí se budou setkávat i v životě a že se musí naučit s ní nějak vyjít. V šestnácti si to pak vyřešila sama. Našla si jinou školu, ubytování, aby nemusela každý den dojíždět a nás se jen zeptala, jestli máme něco proti. Nepřijala pocit bezmocnosti a zvolila si svou cestu. Do stejných potíží se dostala na vysoké a nakonec raději školu nedokončila a začala si jezdit po světě a praxí se učit sama to, co ji opravdu zajímalo.

+1/0
4.6.2017 18:47

J62a32r96o57s93l50a74v 85A83n22d15r19ý77s59e10k 6585284919419

Dobrý den pane Chuchmo, dobře to vaše dcera udělala, ale myslím, že každý to nedokáže (dokonce si bohužel myslím, že to dokáže jen velmi málo lidí) si zvolit vlastní cestu a prosadit si ji. Myslím, že jak ztrácíme stále víc svobodu (a to teda ztrácíme, s každým novým zákonem, ať je užitečný či nesmyslný), ztrácí lidé stále víc vůli jít po vlastní cestě. Protože kdo se odchýlí, čeká na něj na každé straně cesty příkop plný neznámých vod zákonů, vyhlášek a nařízení a ne každý má na to si v takové stoce zaplavat. Bohužel.

+1/0
4.6.2017 21:09



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.